Ännu mera magsjuka:(!

I natt vaknade Lillkillen och och var allmänt ledsen så det var bara att ge han nappen så somnade han om. Precis när jag hade lagt mig i sängen igen vaknade Lilltjejen och lät väldigt konstigt. Förstod ganska snabbt att hon var på väg att spy och det gjorde hon. Spydde ner kudden och snuttefilten:( (tur vi har en extra snuttis). Så det var ju bara att ta upp henne och tvätta av henne och fixa sängen. 
När jag lade henne somnade hon om ganska så snabbt. Jag gick och satte mig och kolla på tv i fall hon skulle vakna och spy igen. Men det gjorde hon inte under den timmen jag var vaken, så jag däckade av i soffan. 
 
Nu på morgonen fick hon välling som hon har fått behålla:). Lillkillen är fortfarande magsjuk. Hoppas bara inte Lilltjejen behöver ha det så länge. Det är inte roligt när det kommer i spyform. 
Nu ligger Lilltjejen i sängen å sover och jag och Lillkillen ska leka lite och så blir det till att tvätta. Annars vet jag inte vad som händer idag. Det hänger lite på hur barnen mår. Ute är det jätte fint väder, typiskt när barnen är sjuka:(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback