Äntligen:)!

Ja så får man väll skriva när barnen äntligen ligger och sover middag och jag får lite egentid:). Det är ju inte alltid man får det med småbarn.
Så nu sitter jag här och har lite hjärngymnastik i min ensamhet (som tur är hihi). Ja, jag försöker lösa korsord i Lätta Krysset. Tycker det inte är någon ide med min dyslexi att försöka mig på något svårare. 
Men snart är det dax att väcka Lilltjejen så hon somnar ikväll. 
Fortsättningen på dagen blir lugn. Har inte alls någon lust att städa eller annat dylikt idag. Tycker jag gör det tillräckligt ofta ändå. Så idag blir det en sådan där härlig och ledig dag. Kanske kan det vara efter sviterna igår när barnen löpte amok och var överallt. Dom körde värkligen skiten ur mig igår haha


Kommentarer
Yohannas.se

Ooooohja, det får man! När de sover, vet man att dem efter sömnen mår bra - de är utvilade, de äter bättre, osv.. Eller så känner jag iaf. Å man själv får en liten paus, å då är man bättre förälder igen efter pausen :)

Svar: Ja precis, håller med dig:). Kan känna det när barnen har sovit dåligt på dagen och trissat upp varandra så blir jag ju tröttare och tappar mycket ork. Så det är rätt så skönt när man får lite egentid. Man laddar lite batteri då:)
Marina

2013-01-21 @ 22:43:32
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Hahaha... ja du låter helt normal.. det är oerhört uttröttande med övertrötta (eller understimulerade, eller överstimulerade, hahaha) barn!

Svar: Tack haha:) Ja det är det verkligen. Dom har ju liksom mer energi än oss på något sätt:)
Marina

2013-01-22 @ 11:25:02
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamman

Välkomna in till mig!

RSS 2.0