Insnöade:(!

. Igår hämtade vi hem min son:). Annars var det en ganska så lugn dag igår.
 
Idag var det meningen att jag skulle jobba, men det kunde jag glömma. I natt vid tre ungefär började det vräka ner snö. Så vid strax efter sju när jag gick upp, upptäckte jag till min stora fasa att det inte fanns någon väg. Det hade kommit så mycket snö så jag skulle inte ens få ut bilen från parkeringen.
Eftersom jag har ca 1,7 mil till motorvägen skulle jag få köra en bra bit på oplogade smala vägar som man inte ens såg under snön:(. Vid 10 kom dom och plogade, MEN bara 1/4 del av vägen utanför oss sen drog dom. Jag såg en bil som körde iväg och den slickade baken på dom andra bilarna på parkeringen. Så det var ju bara att ringa chefen och förklara hur det låg till (hon bor flera mil här i från). Hon förstod ju så klart varför jag inte kunde ta mig till jobbet. Dom sa även på nyheterna att en del mindre vägar stänger dom av och det kunde ju vi riskera. Så skulle jag komma till jobbet kanske jag inte kommer hem, Dom sa att man inte skulle ge sig ut om man apsolut inte måste. 
Så här sitter vi nu och ser hur det vräker ner ny snö på utsidan *suck*.
Så det får bli lite mys här hemma i stället


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamman

Välkomna in till mig!

RSS 2.0