Pirrigt:)!

Nu har jag äntligen hittat julkänslan:). 
Fastän jag är 38 år känns det faktiskt lite pirrigt haha. Men det är nog mer för barnens skull. Vet ju hur det var själv när jag var liten:). 
 
Igår var jag och Lilltjejen å julhandlade. Älskling och Lillkillen mekade bil. 
Först var vi i en mataffär i Strömstad och handlade all julmat
Det blev massa gott :P. Men det som är viktigast för mig är ju så klart rödbetssalladen
och apotekarens julsenap
Efter mataffären åkte vi upp till Nordby shoppingcentra. Jag var lite nervös att det skulle vara massvis med folk eftersom vi inte kom dit förräns vid 11, men det var inte så farligt. Vi fick en jätte bra parkeringsplats:).
När vi hade handlat klart resten av julklapparna (som jag blev jätte nöjd med:)) åkte vi till en stad brevid oss å köpte blöjer i en affär, köpte julsenapen inne på apoteket och köpte köttfärs inne i en annan (den var slut i den första mataffären vi var inne i).
Sen åkte jag och Lilltjejen hem och packade upp allt. Fick springa ett par gånger då det var 5 matkasser och 4 påsar med julklappar. Så det är tur man har dvd i bilen:). Lilltjejen satt där så snällt och kollade på film i bilen medans jag sprang in med allt.Var helt färdig i går då vi hade varit borta hela dagen. Till middag blev det, som jag kallar det, fusklasange. Den är färdig, bara att steka köttfärsen och blanda i allt färdigt:). Sen var det dags för barnen att sova. Resten av kvällen blev väldigt lugn.
 
I dag blir det lite röj här hemma. Väntar på att barnen ska sova middag. Lillkillen har somnat, men Lilltjejen ligger vaken och "pratar":)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamman

Välkomna in till mig!

RSS 2.0